dinsdag 12 augustus 2014

Potjes vinden

Op ieder potje past een deksel. Maar hoe zit dat met budgetpotjes? Soms rijzen de bedragen de pan uit, en kan er zeker geen deksel meer op!

Sinds wij ons nieuwe plan hebben gelanceerd: extra zuinig leven de komende 5 maanden & de extra spaargelden aflossen op onze hypotheek, ben ik op zoek naar potjes om een deksel op te doen.
Dus niet meer de afgesproken budgetten overschrijden, en liefst nog minder uitgeven.

In mijn vorige blog noemde ik al het potje 'uit eten'. Die blijkbaar altijd overschreden wordt (oeps). Jammer is dat we dus met onze trouwdag ook niet uit eten kunnen nu. Maarja, met een kleine baby is dat misschien toch ook niet eens haalbaar. Volgend jaar weer :)
Weekendjes weg en vakantie doen we sowieso meestal niet in de 2e helft van het jaar, dus dat levert geen verdere besparing op.
Bij de budgetpotjes 'kinderen' valt misschien nog wat te winnen. Hoewel ik geen dure kleding koop, en ook niet veel, ga ik er toch nog wel eens overheen. Uiteraard bespaar ik niet op de noodzakelijke dingen. Gelukkig heb ik afgelopen koningsdag op de vrijmarkt voor allebei een winterjas gekocht voor een prikkie. Deze winter zitten we goed. Ook liggen er nog wat gekregen schoenen die ze lekker mogen aflopen op school. En pas heb ik in de volgende kledingmaat van mijn dochter nog wat winterkleding gekregen, dus dat zit wel goed. Misschien alleen voor mijn zoon de weggeefgroep nog wat in de gaten houden.

We hopen nog wat geld terug te krijgen van de energierekening, want ons voorschot was belachelijk hoog in dit huis. En dat terwijl het huis erg goed geïsoleerd is, en het natuurlijk een milde winter was.

Op welke zaken zou jij besparen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!