zaterdag 30 augustus 2014

Weer naar school

Na 6 weken vakantie is het weer tijd voor school! Mijn dochter gaat naar groep 1, en heeft dezelfde juf en haar favoriete vriendjes in de klas. Dus ze zal ervan genieten. Ik ben benieuwd hoe moe ze thuiskomt na die eerste dagen. Nu de baby er is heeft ze daar ook al wat extra indrukken van, en merk ik dat ze vermoeider is. (uitslapen blijft uiteraard een zeldzaamheid..)

Mijn middelste zoon gaat alleen twee ochtenden naar de voorschool. Daar wordt hij ook erg moe van, maar hij vindt het ook enorm leuk. Dit keer zijn alle juffen nieuw voor hem, omdat de vorige allemaal met verlof zijn of een andere baan hebben. Hoe zou hij dit vinden?

Alle juffen en meesters staan in de startblokken, klassen zijn klaargemaakt en lessen voorbereid. Sommigen lonken nu alvast naar de herfstvakantie, maar dat duurt nog even denk ik. Ik zal het eens opzoeken en noteren in m'n agenda. Diverse mama's en kinderen in mijn omgeving zijn blij dat school weer begint.
Voor mij is het weer opnieuw een ritme vinden met de kinderen, en kijken hoe dat loopt. Ben nieuwsgierig hoe snel we allemaal weer gewend zijn aan de nieuwe dagindeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!