vrijdag 14 november 2014

Vrijwilligerswerk

Wij hebben een lieve buurman. Nou, feitelijk niet, want hij woont niet in het huis naast ons. Maar het is wel zijn huis, dus voor het gemak is hij onze buurman.
Deze beste man is al even met pensioen, en heeft een paar hobby's: klussen, kletsen en schoonmaken.

Hij klust een aantal keer per week in zijn huis. Hij kletst altijd met de hele buurt. Hij maakt regelmatig onze buurt tot een mooiere plek.
Laatst heeft hij alle onkruid uit het steegje achter onze huizen weggehaald. Het ziet er weer piekfijn uit. Het moest ook wel echt gebeuren, maarja, wie heeft er nou tijd voor zoiets. Het onkruid in mijn eigen tuin heeft meestal meer prioriteit. En voordat het onkruid aan de buurt is, kan ik nog wel 10 nuttigere klusjes bedenken...
Ook heeft deze buurman de bladeren van onze hazelnootbomen geveegd. En nog een keer, en nog een keer. (En de veegploeg van de stad komt ook eens per twee weken langs denk ik.) Buurman gooit alles netjes in zijn eigen kliko en zet deze wekelijks aan de weg. Toen ik hem sprak, en bedankte voor het opruimen van de bladeren zei hij dat hij het als vrijwilligerswerk zag. Gewoon de buurt een beetje schoon houden. Hij wordt vast niet genomineerd voor zijn werk, maar ik vind zijn houding heel attent!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!