maandag 29 december 2014

Bezuinigen op de kapper

Mijn man heeft al jaren een vaste kapper, en is er heel blij mee. Maar mannen hebben vaak kort haar, en moeten dus relatief vaak naar de kapper. Behoorlijke kostenpost op jaarbasis.
Nu heb ik inmiddels drie mannen in huis, dus dat is nogal wat.

Een tijdje geleden inspecteerde ik eens het bonnetje van mijn man. Aha, ik zag een mooie bezuinigingspost. Het knippen is een bepaald bedrag, maar het haren wassen kost ook 5 euro.
Wat? 5 euro? Was voortaan thuis je haar maar, was mijn idee. Gelukkig was hij het ermee eens.
(Ik had al jaren eerder dat bonnetje moeten inspecteren...) Dus dit zal 35-40 euro per jaar besparen gok ik.

Mijn zoon is geen fan van de kapper, dus gaat ook weinig. Maar zijn haar groeit erg snel. Een knipbeurt bij de kapper kost toch tussen de 10-17 euro heb ik gemerkt. En hij vond het vreselijk! Dus vaak had hij een overdadige haarbos. Een maand geleden ben ik met hem gegaan, en het ging goed. Nu moet hij denk ik over een maandje weer. Maar dankzij een vriendin op de weggeefgroep kan ik ook hierop bezuinigen. Ze had een tondeuse over, dus nu kunnen we zijn haar thuis bijwerken. Kort aan de zijkanten, en wat langer bovenop. Lekker stoer. Dit bespaart me minimaal 60 euro, maar misschien nog meer. Mooi meegenomen toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!