dinsdag 6 januari 2015

Kerst de deur uit

Zodra kerst voorbij is, heb ik de neiging om het grootste deel van de kerstversiering weer op te bergen. Op de lampjes na.
Ik vind het in huis al snel een rommel en drukte door kinderspeelgoed, rondslingerend papierwerk, kussens, dingen die nog zoeken naar een vaste plek in dit (redelijk) nieuwe huis etc.
Dus hup, weg met de kerstballen, kerststal, guirlandes en de mini kerstboom van hout.

Maar wat is nou een goede plek om dat op te bergen? Ik had 2 kleine doosjes, die eigenlijk niet geschikt waren en een beetje kapot. Om een officiële kerstballendoos te kopen heeft geen zin, want meer dan 30 kerstballetjes heb ik niet. Dit jaar hadden we twee kerstpakketten, want ik heb er een gewonnen met een prijsvraag. Dus ook twee mooie dozen met kerstige teksten. Tada! Onze kerstspullen zitten nu allemaal daarin.
Makkelijk terugvinden op zolder, en je hoeft niet lang na te denken over de inhoud. Misschien een tip voor wie nog een bestemming voor zijn kerstpakket doos zoekt?

Vandaag heb ik ook de lampjes weggehaald en alle laatste dingen. Kerst is nu echt de deur uit. Tijd voor het voorjaar? Nee hoor, ik geniet nu ook wel even van de grijze dagen en het bijzondere licht buiten. Binnen lekker met de verwarming aan, koffie en een dekentje. Lekker en gezond koken, en zo komen we de winter heel goed door.

Is jouw kerstversiering al de deur uit?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!