donderdag 30 april 2015

Opruimen na je aankopen

Een aantal weken geleden deed ik mee met een soort opruim-challenge. Elke dag een ding meer weggooien dan de dag ervoor. En als je dingen kocht, moest je net zoveel items weer extra uit je huis verwijderen. De uitdaging was een eitje, tot ik naar de Ikea ging :)
Uiteindelijk heb ik het opgegeven voor het einde van de week. Het lukte me niet om er op een verplichte manier aan mee te doen. Ik kan best opruimen, en dingen wegdoen. Maar dat kan wanneer ik er tijd voor heb, en dat is niet elke dag.

Na Koningsdag heb ik dus 31 dingen extra in huis opgenomen. Nu zou ik dus minstens zoveel spullen ook weer uit huis moeten verwijderen, volgens een bepaalde filosofie. Pfff dat is me een uitdaging. Dat juk wil ik mezelf dus ook niet opleggen.

Ik ben al wel grondig door de speelgoedkist heen gegaan en heb wat spullen verwijderd, op marktplaats gezet of in de kliko gedaan. Ik heb een bordenset aan iemand beloofd en ik ben nog van plan wat boeken en cd's op te ruimen. Kinderkleding gaat vanzelf, als ze eruit zijn gaat het weg of blijft het tot de volgende liggen.

Doe jij dat consequent? Net zoveel wegdoen als je hebt bijgekocht?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!