dinsdag 5 mei 2015

Deur verven (+ klustips)

Gister en vandaag stonden in het teken van klussen. Al onze ramen, kozijnen en de voordeur moeten dit jaar echt opnieuw in de lak gezet worden.
Toch kost klussen met 3 kinderen in huis wat meer planning en creativiteit, en je moet er ook behoorlijk wat meer tijd voor uittrekken. Om de beurt aan de slag, en de ander moet de kinderen uit de buurt houden. Onze taakverdeling: mijn man haalt alle ijzerwaren eraf en schuurt. Ik plak af, en verf. En weet waar alles ligt..

Goede voorbereiding is het halve werk. Dat klopt!
Zorg van tevoren dat je de juiste spullen in huis hebt. Om te schuren een machine met ruim voldoende schuurpapier, en daarbij handschuurpapier, een stoffer, een ontvetter en eventueel een stofzuiger. Grondverf, de juiste kwasten en rollers, een verfbakje, een roerstaafje, afplaktape, een doek om de losse klodders mee weg te vegen, krant om je spullen op te leggen etc.
Ik had dit keer voor het eerst de gele afplaktape van de Action, type 'strak', en die werkt geweldig! Ik weet niet meer hoeveel hij kostte, maar hij zorgde echt voor strakke verfranden. Perfect voor de overgang glas naar hout. Aanrader dus.

Na het schuren (deed mijn man dus) was het tijd voor de voorbereiding voor het schilderwerk. Afplakken dus. Goed nadenken waar je iets moet afplakken, en daarna zo strak mogelijk doen. Al met al een behoorlijke klus voordat je eenmaal kunt gaan schilderen.
Maar met de goede voorbereiding is het daarna niet zoveel werk meer.
Ben ik even blij dat we gister de buitenkant deden en vandaag de binnenkant. Het regent en dondert hier nu lekker. Net op tijd af, tijd voor de lunch :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!