dinsdag 30 juni 2015

Broccolibloem

Wanneer je je broccoli plant laat doorgroeien krijg je een prachtige bloem!
De broccoli die ik heb gekweekt is bij lange na niet zo groot als die uit de supermarkt, dus ik dacht dat hij nog niet volgroeit was. Opeens verschenen deze mooie gele bloemetjes! Van de nood een deugd maken :)

De hommels en sluipwespen komen ook erg graag naar deze bloemen toe, dus ik denk dat het zeker bijdraagt aan de balans in de natuur! (Helaas nog weinig bijen gezien, misschien zelfs nul) 

Zoals je ziet aan de gaten vinden de koolrupsen de plant ook heerlijk. Ik laat ze nu maar. Mijn bemoeienis had alleen dode rupsen ten gevolge, dus nu mogen ze. Want vlinders zijn ook erg waardevol voor ons ecosysteem.


Laat jij planten of bloemen groeien voor de dieren in je omgeving? Welke zijn dat? Heb jij ook zo'n bijen/vlinder/lieveheersbeestje/insecten-huisje in je tuin of balkon? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!