woensdag 16 september 2015

Moestuin update september

De moestuin heeft zwaar te lijden gehad onder de vele stormen en regens. Mijn pompoen is meermaals 'verdronken' en zo verschimmelden de veelbelovende pompoenen. Toch is het een doorzetter, want hij is opnieuw uitgelopen en maakt weer nieuwe pompoentjes aan. We zullen het zien. Mijn verwachtingen zijn wat getemperd...

De courgettes waren helemaal omgewaaid, en twee van de drie hadden een beestje op de wortels zitten. Die deden het dus ook niet meer. Geen idee wat het was, zag eruit als een soort luis en dan best veel. De laatste courgette doet nog een poging wat op te leveren, ik at vandaag een courgette(je) van 12 cm, en 1,5cm doorsnee. En er is nog een iets grotere in de maak.

De enige plant die me nog groente opleverde de laatste tijd was de tomatenplant. Ik oogstte zo'n 10 tomaten per week. En lekker! Maar ook nu begint hij ernstig te lijden onder de regen. Het blad wordt steeds geler en de tomaten lijken niet meer te gaan kleuren. Helaas..

Ik was laatst in een klein tuincentrum en kocht daar alvast wat zaad voor volgend jaar. Pastinaak en bolcourgette. Ook een zakje veldbloemen, omdat dat zo mooi eruit ziet en de bijen aantrekt! Ik zocht ook van die gekleurde wortelen, maar dat hadden ze helaas niet. Leek me wel erg leuk. Die heb ik online wel eens gezien, maar dan was het 5,00 Euro voor een zakje zaad, en dan nog 4,00 Euro verzendkosten... Eh, dat wordt me iets te gek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!