zaterdag 26 september 2015

Scrubs, prijs en kwaliteit

Gebruik jij wel eens een scrub? Voor je lichaam of voor je gezicht?

Er zitten nogal wat verschillen in. Voor je lichaam zijn de korrels veel grover, en de crème is minder speciaal. Voor je gezicht is het allemaal wat fijner, en meer gericht op de gevoelige huid. Logisch ook. In je gezicht zitten ook meer gevoelige plekken, zoals bij je ogen en je mond.

Een tijdje geleden zocht ik een nieuwe face scrub. Hoewel mijn huid wat gevoelig is in mijn gezicht, heb ik daar op de rest van mijn lichaam geen last van. Hierdoor kan ik bijna elke body scrub gebruiken, maar niet alles op mijn gezicht smeren. Ik gebruik ook heel neutrale dagcrème bijvoorbeeld. Maar eens per week een keer scrubben maakt je huid veel mooier zeggen ze, en het voelt ook fijn. Dus hup naar de drogist.

Ik had weinig keus. Misschien kon ik wel 200 verschillende dagcrèmes kiezen, maar slechts een paar merken hadden face-scrub. Ik vond er zes. De goedkoopste was 1,99 Euro van een huismerk, geschikt voor alle huidtypes. De daaropvolgende was 9,99 Euro en er waren er nog een paar van 11,95 Euro. Ik snapte het niet. Hoe kan er zo'n groot verschil zijn? Is de rest dan zoveel beter, of ligt het aan de merknaam. Slechts een scrub van 2,- Euro en de overige vijf waren ongeveer een tientje. Waarom zit er niks tussenin?
Uiteraard had ik beter moeten weten... maar ik luisterde in dit geval naar mijn portemonnee (die niet echt praat hoor). Ik kocht de goedkoopste. Uiteraard had ik daar spijt van zodra ik hem gebruikte. De korrels voelden scherp aan, en de crème was te waterig.
Mijn man verbiedt me regelmatig om van die goedkope troep te kopen, en helaas heeft hij meestal gelijk... Zo ook nu. Dus nu heb ik nu een slechte face scrub die ik als body scrub gebruik om het maar niet helemaal weggegooid geld te laten zijn.

Een weekje later kocht ik voor 5,- Euro een milde face scrub bij de Hema, die volledig aan mijn eisen voldoet. Dus toch de guldenmiddenweg gevonden..

Ga jij wel eens de fout in met goedkope spullen, die prut zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!