donderdag 7 januari 2016

Kinderbijslag omhoog in 2016

Elk jaar veranderen er diverse zaken in de wetgeving. Sommige zijn gunstig, sommige zijn minder gunstig voor jou.

Via deze website kun je een inzicht krijgen wat er voor jou verandert. Hiervoor moet je een paar vragen beantwoorden.
http://www.wijzeringeldzaken.nl/wat-betekent-dit-voor-mij/

Zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat de kinderbijslag omhoog gaat. 6-9 Euro per kind, per kwartaal. Dit levert geen reuze bedrag op, maar is toch mooi meegenomen voor mij. De storting die ik op 1 januari kreeg was nog hetzelfde als daarvoor, maar ik houd het even in de gaten voor de volgende keer. Met drie kinderen levert dit misschien nog wel een leuk bedragje op.

Minder positief vond ik dat ik pas met 70 jaar en 9 maanden met pensioen mag. Ik dacht ook dat de grens maximaal 67 jaar was. Maar helaas schuift het dus elk jaar een maandje op. Aangezien ik nu niet werk maakt het niet zoveel uit natuurlijk. Maar mijn AOW zal dus pas fors later ingaan dan ik oorspronkelijk dacht.

Heb jij deze test al eens gedaan? Wat viel jou op?

2 opmerkingen:

  1. ga de test zo eens doen :) en fijn dat de kbs eindelijk ens omhoog gaat! had ik volgens mij nog niet meegemaakt ? (dochter is 6..) het gaat voor ons per april dus sowieso omhoog omdat e in oktober 6 is geworden (had me even vergist en dacht dat t per januari al omhoog ging.. maar is pas april.. was t alweer vergeten :p)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de test niet gedaan, maar bij ons in de huis aan huis krant stond bericht van de overheid. Dat na 2022 de aow leeftijd omhoog gaat n.a.v.levensverwachting. groetjes sonja

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!