dinsdag 23 februari 2016

Speelgoed-ruil

Bij ons staat een deel van het speelgoed van de kinderen op zolder. Afgelopen week ruilde ik het weer om met een aantal zaken van beneden.

De garage ging naar boven, de doos met blokken ging naar boven, een grote zak met duplo en het keukentje met toebehoren.
In ruil hiervoor kwam het fisherprice huis naar beneden (met extra poppetjes en auto), veel houten puzzels, de ark van noach, de houten treintjes en nog wat kleine dingen.
Opeens was elk kind weer onwijs leuk aan het spelen, met het 'nieuwe' speelgoed.

Ik heb het al vaker genoemd. Kinderen vinden nieuw speelgoed geweldig, zelfs als het van henzelf is en ze het al kennen. Aangezien ik zelf-spelende kinderen heerlijk vind, raad ik iedereen aan om een deel van het speelgoed ergens anders te bewaren en het af en toe om te ruilen.

Zo blijft de 'bende' beneden beperkt en hebben de kinderen weer nieuw speelplezier. Je kunt ook een deel van het speelgoed met iemand ruilen natuurlijk. Ik heb wel eens ons fisherprice huis en alles erbij uitgeleend aan iemand, en ik leende haar boerderij ervoor in de plaats. En met iemand anders ruilde ik ons huis tegen de autobaan van fisherprice. Prima toch?

Ook bij opa en oma is er meestal een doos met speelgoed beneden, en de rest staat boven. Bij een logeerpartijtje wisselen ze halverwege de week om, en voila: extra speelplezier.

Er bestaan ook speelotheken, waar je een abonnement op kunt nemen en om de zoveel tijd speelgoed kunt lenen. Soms heeft een bibliotheek ook meer dan alleen boeken. Denk aan films, puzzels, babyspeelgoed, games (voor tieners).

Doe jij dat wel eens, je speelgoed ruilen met jezelf of iemand anders?

1 opmerking:

  1. Ik heb ontdekt dat Tobias heel lief zelf speelt als ik even 5 minuutjes meespeel. Dat werkt hier nog beter dan speelgoed omruilen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!