vrijdag 20 mei 2016

Schok bij laag banksaldo

Ik moest wel een beetje lachen toen ik dit bericht tegenkwam op NU.nl. Er is een armband ontworpen die je moet helpen om minder geld uit te geven. Je krijgt een schok bij een te laag banksaldo. Bovendien gaat je thermosaat (Nest) automatisch lager als je onder een bepaald saldo uitkomt.
Bijna dacht ik aan een 1 april-grap, maar dat is allang voorbij. Het blijkt serieus!

Grappig dat er fabrikanten zijn die inspelen op het 'teveel geld uitgeven' van mensen. Ook jammer dat het nodig is natuurlijk.
Gezien de kosten van de armband (200 Euro) zou ik ervoor kiezen om een budget op te stellen, en in Excel je uitgaven bij te houden en een beetje zelfdiscipline toe te passen. Dat levert je sowieso geld op.

Zou jij zoiets willen gebruiken? Of krijg jij bijvoorbeeld een sms van je bank als je onder een bepaald saldo uitkomt?


2 opmerkingen:

  1. Nee ik zou dit niet gebruiken, ook al kan ik me voorstellen dat het voor sommige mensen best kan helpen. Ik maak ook geen gebruik van een sms-je als het saldo te laag wordt.

    Wel krijg ik een mailtje als ik een bepaald percentage van mijn creditcard limiet heb verbruikt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahah nee echt nooit. gelukkig hebben we onze uitgaven goed in de hand, ook al vind ik wel eens dat we teveel uitgeven.. dan is t omdat t kan en t inkomen/spaargeld er is ;) te laag saldo wordt dus ook weer aangevuld met t spaargeld (alle inkomsten gaan direct door naar de spaar.. 1e van de kalendermaand stort ik een "maandbedrag" naar de betaalrekening. als dit dus door extra uitgaven (leuk of noodzakelijk) te weinig blijkt te zijn, kan ik dit dus zonder problemen aanvullen...erg luxe dankzij al 16 jr overzicht op mn inkomsten en uitgaven ;) )

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!