donderdag 16 juni 2016

Opruimerites

Het is een virus en het heeft me in zijn greep: opruimerites heet het, denk ik. Ik ben besmet geraakt door mijzelf, en toen weer herbesmet. Het komt ook doordat ik graag onze hypotheek wil aflossen. Hierdoor ben ik er extra vatbaar voor lijkt het.

Dus ik zoek in mijn huis naar dingen die ik niet meer gebruik (of wij). Soms ben ik ze 'vergeten', of liggen ze op een plek waar ik weinig kom (zolderberging bijv). Zo zet ik spullen die ik niet meer gebruik op marktplaats. Het geld wat ik hiervoor vang zet ik op een speciale spaarrekening om af te lossen. Soms gaat het tijden heel langzaam, en raak ik de motivatie kwijt. Maar opeens ging het de afgelopen week heel goed, dus nu speur ik naar overbodige zaken. Hoewel we pas 3 jaar geleden verhuisd zijn, en ons huis sindsdien nog vele opruimrondes heeft meegemaakt komen er steeds weer nieuwe 'te verkopen spullen' bij. Deels omdat de jongste baby-af is, deels omdat we dingen gewoon niet meer nodig hebben.

Ik verkocht lekker veel de afgelopen week. Sommige dingen zou ik bijna weggegooid hebben, maar ik bedacht opeens dat ik ze best kon proberen te verkopen. Bijvoorbeeld mijn oplader van mijn vorige Fitbit, en het bijbehorende bluetooth-ontvangertje. Logisch ook eigenlijk, soms raken mensen die snoertjes kwijt. Ik had ze over omdat ik een ander model kocht. Toch mooi 10 Euro voor ontvangen.
Ook verkocht ik het baby campingbedje van mijn jongste, we hebben nog een grotere dus de kleine kon weg. Binnen een paar dagen kwijt. Dat ruimt op, en dat loont ook voor mijn spaarpotje (de inhoud kan je hier zien).

Andere dingen geef ik weg. Ik houd van de balans tussen verkopen en weggeven. Van weggeven word je blij! Je kunt altijd nog wel iemand blijmaken met jouw spullen, en het is goed voor het milieu om niet zomaar dingen weg te gooien.

Ik ga nog even lekker door met mijn opruimerites, nu ik er nog de tijd voor heb moet ik er maar van profiteren. Als ik straks een carrière naast het moederschap heb, heb ik hier waarschijnlijk nog maar weinig tijd voor.

Ben jij ook al besmet, of misschien je partner?

2 opmerkingen:

  1. Mooi zoals dingen soms lopen...

    Zo zou er hier een van de laatste verbouwingen plaatsvinden voordat we ons spaargeld kunnen gaan gebruiken voor het versneld aflossen. De aannemer bleek pas na de bouwvak tijd te hebben en eerst zat ik daar heel erg mee.

    Totdat ik bedacht dat dit me meer tijd geeft om op te ruimen. Nu zet ik dagelijks wat op MP. En dat loopt aardig. En inderdaad ook spullen waarvan ik me afvraag of ik dat wel op MP zal zetten. Maar, ja iemand zal maar net naar iets specifieks op zoek zijn, zoals die oplader van jou. Door de inkomsten komt het moment van eerder aflossen nu een stuk dichterbij.

    Heerlijk, ik krijg steeds meer energie om op speurtocht te gaan naar nog meer verkoopbare spullen in huis. Dus ik herken de opruimerites maar al te goed.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te lezen N! Zo is het eigenlijk toch 'nuttig' dat de aannemer nog geen tijd heeft.
      Toen wij onze zolder verbouwden hadden we ook heel erg hard opgeruimd en daar hebben we nu nog profijt van! Hij is nog steeds niet helemaal vol achter de schotten. Heerlijk.

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!