woensdag 22 juni 2016

Tonijn in een jasje

Mijn kinderen zijn dol op eten. Natuurlijk vooral op de maaltijden die met 'p' beginnen. Patat, pizza, poffertjes.
Maar gelukkig eten ze inmiddels ook allemaal, bijna al het andere eten. Groentes zijn ook geen probleem (meer).
Dus ze eten alles, behalve vis. Dat vinden ze echt niet lekker, over het algemeen. Kibbeling wel -duhhh-, maar de rest niet.

Hoewel wij zelf gek zijn op zalm, krijg ik dat er dus niet in. Tonijn meestal ook niet, behalve als ik de 'tonijn in een jasje'-truc toepas.

Ik maak een hartige taart met bladerdeeg. Hierin verstop ik tussen de courgette, champignons, ui en paprika, de tonijn! Eiermengsel en een beetje kaas eroverheen en in de oven. Ze eten het zonder problemen, elke keer weer. We eten dit wel elke twee weken denk ik.

Eten jouw kinderen wel graag vis? Op welke manier het liefst? 

1 opmerking:

  1. Haring lust die van ons een paar happen en makreel idem. Maar gefrituurde vis geen probleem ( ja duh inderdaad) pizza en quiche zijn niet zijn ding helaas, maar wie weet kleine bladerdeeghapjes met tonijn en heel veel tomatensmaak wel... Ik kom spontaan op t idee. Nu nog even een geschikt recept vinden, lekker met knoflook, rood uitje, tomatenpuree!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!