zaterdag 6 augustus 2016

Andijvie uit eigen tuin

Ik kweekte dit jaar andijvie op van een AH moestuintje. Ze hadden veel meer ruimte nodig dan de gebruiksaanwijzing AH suggereerde, dus het was wat krap in het 'vakje' waar ze konden staan.
(Mijn vierkante meter moestuin is onderverdeeld in 16 vakjes) 

Deze oogst kwam van vier struikjes. Twee waren erg klein, twee wat groter. 


Van dit resultaat heb ik toch een grote pan stamppot andijvie kunnen maken, die erg lekker was! De andijvie is veel lekkerder uit eigen tuin merkten we. Aangezien ik gewone stamppot andijvie wat saai vind soms, maakte ik er een speciale vegetarische van. Met paprika, rode pesto en pijnboompitten erin.

Heb jij al wat meer kunnen oogsten onderhand?

6 opmerkingen:

  1. Andijvie is bij ons helaas niet opgekomen. Ik ga vandaag één courgette oogsten, het is de enige courgette die het heeft gered. We gaan er vanavond gevulde courgette van maken met paprika en gehakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt goed! Inmiddels heeft mijn jongste besloten om onze 2e courgette ook te oogsten (gister schreef ik over de 1e). Hij zag 'm en trok 'm er zo af. Oeps...
      Hij was nog wat klein, maar al erg smaakvol! Dus gelukkig niet weg hoeven gooien.
      Welk deel van het land zitten jullie?

      Verwijderen
  2. Dit jaar hebben we geen moestuin helaas. Volgend jaar hoop ik mijn bakken weer neer te zetten. Ik kijk er nu al naar uit. Groente en fruit uit eigen tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier is alle bladgroente en dus ook de andijvie helaas doorgeschoten, eerst te droog en daarna veel te nat en ook de slakken vierden een feestje. Alles is hier sowieso veel te nat, maar toch al aardig wat cherrytomaatjes, aantal courgettes, augurken en komkommer kunnen oogsten. En ook volop aardbeien en frambozen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, klinkt nog best goed! Tomaten totaal mislukt hier. Te laat gezaaid en deels niet opgekomen. Helaas. Bramen doen het goed hier!

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!