woensdag 24 augustus 2016

Keramische koekenpan

Een paar maanden geleden vergat ik mijn eigen koekenpan in een centerparcs huisje. Dom natuurlijk!

Gelukkig was hij niet meer de nieuwste en was ik dus niet enorm boos op mezelf. Tijd om een nieuwe pan te kopen dus. Na een aantal heel goede verhalen over keramische pannen, kocht ik bij de Lidl een keramische koekenpan. Mooi wit. Het schijnt dat je met minder olie kunt bakken vanwege de gladde bodem. En bovendien wordt de pan warmer. Afwassen schijnt ook makkelijker, vanwege de gladde bodem. Ze kunnen lang mee. De bodem kan niet loslaten, dus is geen gevaar voor je gezondheid. 

Uiteraard volgde ik de gebruiksaanwijzing op ter voorbereiding. Met minder olie kun je bakken klinkt goed. 
De pan heb ik nu 3x gebruikt en ik ben er zeer ontevreden over. Hij bakt vreselijk aan, zelfs met veel olie. Daarna is hij niet goed schoon te krijgen.

Dit was het resultaat bij het bakken van een eitje. 

Ronduit slechte ervaringen hier dus. Ik ga binnenkort weer een normale pan kopen. 

Ligt het aan de keramische pan of aan de Lidl kwaliteit? Iemand andere ervaringen?

10 opmerkingen:

  1. Ik heb net nieuwe pannen gekocht ook keramisch maar ze zien er anders uit,

    http://blogaanmnbeen.blogspot.nl/2016/08/pannen.html

    Ik ben super blij met deze pannen! Het is in het begin even wennen aan de hoeveelheid gas die je onder de pan zet, even aan voelen wat het fijnste werkt. Succes met je zoektocht naar een nieuwe pan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben keramische pan van het merk BK. Hij gaat al een poos mee en bevalt uitstekend! Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook super ontevreden...ga ook weer overstappen op andere pannen. Hoor meer mensen klagen over de keramische pannen...dus je bent niet de enige. Had ze niet van de Lidl, maar van een merk.

    Groeten, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind ze ook verschrikkelijk. snel lelijke blijvende vlekken idd! merk of geen merk lijkt niet eens uit te maken. gaan wel wat langer mee dan 1x een ei bakken.. maar op de lange duur niet zo tevreden. merk dat ik voor veel dingen (gebakken aardappels bijv) toch de normale anti aanbakpannen pak!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ligt denk ik toch echt aan de kwaliteit. Ik heb diverse keramische pannen en ben er erg tevreden over. Terwijl ik echt niet voorzichtig ben met pannen, met een metalen spatel erin, hardnekkig vuil schoonmaken met schuursponsjes, in de vaatwasser. Ze zijn ook niet wit, maar grijs.

    De echte anti-aanbakpannen hebben vaak een laagje dat los kan laten en dat lijkt me niet zo gezond om in te slikken.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook zo'n pan, niet van de Lidl, maar van Groupon of iets dergelijks. Zelfde slechte kwaliteit. Ik had ooit een pan van Ikea, die kostte net zo weinig en deed het veeeeeel beter (maar ging ook geen jaren mee trouwens). Het is lastig, een echt goede pan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leaf van Gero. Ooit bij AH met leuke korting aangeschaft.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor de opmerkingen en tips! Ik ga me er nog eens wat verder in verdiepen!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!