zaterdag 10 september 2016

Extra knuffel

Onze jongste heeft een favoriete knuffel, een panda. Die hebben we ooit van iemand gekregen en bleek van de Ikea te zijn. Deze knuffel ligt in zijn bed als hij slaapt. Meestal slaapt hij er gewoon naast. Toch zie ik hem soms met een arm om die knuffel heen liggen slapen (zo schattig).

Op de opvang slaapt hij natuurlijk ook. Maar dat is toch even een andere setting natuurlijk. Meerdere kinderen op een kamer. Even wennen. Daarom leek het me een goed idee om een extra knuffel voor hem te kopen, voor tijdens het slaapje daar.

Een lieve vriendin nam hem voor me mee vanuit de winkel. Eenmaal thuis liet ik hem aan mijn zoontje zien, en hij werd meteen enthousiast. Totdat hij de knuffel vasthad. Hij deed hem tegen zich aan, en begon te jammeren: "nee, nee, nee". Hij gooide hem zelfs weg, en bracht hem toen weer naar me toe: "Nee, nee". Hij liet duidelijk merken dat er iets niet klopte. De geur!
Na een nachtje met twee knuffels in bed, kon de knuffel mee naar de opvang. Een knuffel die niet helemaal goed ruikt is nog altijd beter dan geen knuffel.

Heeft jouw kind ook een favoriete knuffel? Heb jij er ook meerdere, en reageert je kind daarop?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!