vrijdag 2 juni 2017

Opnieuw een Fitbit overleden

Ik ben altijd groot fan van Fitbits geweest, de afgelopen jaren. Ik kocht er eentje in 2015 en vond het een enorm fijne smartwatch.

Hoewel ik al jaren geen horloge meer droeg, was dit ook een fijne bijkomstigheid. Lekker snel weten hoe laat het is. Naast natuurlijk het meten van mijn stappen en slaap. Een manier om fitter te worden voor mij.

Nadat deze fitbit stuk was gegaan, na ongeveer 11 maanden, kocht ik een nieuwe Fitbit. Gelukkig was hij stuk gegaan binnen de garantieperiode en de verkopende partij gaf netjes mijn geld terug.

Rond 30 mei in 2016 heb ik toen een Fitbit Charge HR aangeschaft. Iets duurder dan mijn eerste Fitbit maar met meer mogelijkheden en een fijner polsbandje.

Bijna op het jaar af, begin mei 2017 begon ook deze Fitbit kuren te vertonen. Er verscheen een luchtbel onder de buitenste laag, waardoor je een vreemde bobbel op de buitenkant kreeg. Ik wilde 'm nog graag mee naar Afrika nemen dus nam het voor lief. Eenmaal terug liet ook een stukje los rondom het schermpje. Dus opnieuw teruggestuurd naar de verkopende partij. Helaas kon hij ook nu niet gerepareerd worden. Mijn geld kreeg ik retour.

Toch ga ik nu geen Fitbit aanschaffen. Twee van mijn horloges zijn binnen een jaar stuk gegaan. Ik wil het risico niet lopen dat ik volgend jaar weer gedoe heb met het bandje, en zeker niet net buiten de garantie.
Dus ik kocht nu een andere smartwatch, een Xiaomi 2. Minder mooie looks, veel mooiere prijs en langere batterijduur. Klinkt aantrekkelijk genoeg! Kost rond de 40 Euro in Nederland. Eens kijken hoe me dat gaat bevallen. Hij komt vandaag binnen. Ik houd je op de hoogte.

Hoe zijn jouw ervaringen met Fitbit? Of met een andere fit-watch?

7 opmerkingen:

  1. Ik had een fitbit die je in je zak kon stoppen, die ik gratis gekregen had. Daar was ik heel blij mee, totdat... ik hem in de wasmachine stopte. Daarna heb ik natuurlijk geen nieuwe gekocht. Blijkbaar ben ik niet geschikt voor dit soort dingen. :-) In horlogevorm is ook wel een goeie dus. Leuk voor mijn verjaardag misschien. Ben benieuwd hoe de jouwe tegen die tijd bevalt. (September(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen ik je aanhef las , dacht ik wat is dat. Eerlijk gezegd had ik er nog nooit van gehoord . Veel succes met de nieuwe.
    gr henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik draag naar volle tevredenheid een Polar Flow.Wel een stuk duurder hoor. € 190. Maar ik heb hem nu 2 jaar. Ik jan de data ook op mijn computer of mijn tablet uitlezen. Ben overigens een al oudere (74) vrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo irritant spullen die snel kapot gaan. En maar rennen naar de winkel. Iedere keer het wiel uitvinden. De meeste reviews op kieskeurig zijm altijd net nadat een apparaat nieuw is. Daar heb je niet veel aan. Of het apparaat is al weer snel vernieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kHad er tot nu toe nooit van gehoord ;)... Dus nee, ik heb er geen 1 ;)...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb mijn fitbit charge 2 pas vanaf december 2016 en tot op heden werkt ie perfect. Heel blij mee. Als ie het blijft doen, dat is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kreeg een xiaomi 2 voor 18 euro extra bij een bestelling in China. Ik heb en een paar dagen getest om te kijken wat ik er mee kon. Volgens mij geen slaap monitoren, wel tijd stappen en hart slag. Was niet echt onder de indruk. Ik hoor graag hoe ie jou bevalt.

    BeantwoordenVerwijderen