maandag 14 augustus 2017

Stilte rondom kinderopvangtoeslag 2016

Van diverse kanten hoor ik al dat mensen bericht hebben gehad over hun kinderopvangtoeslag over 2016. Ik heb helaas nog niks gehoord. Hoewel onze gegevens over 2016 al eind mei in hun systeem zijn gezet (door henzelf), is de status nog altijd 'niet verwerkt'.

Helaas pindakaas, want volgens mij horen we geld terug te krijgen. Ik had ruim 100 uur minder opgegeven dan we uiteindelijk afnamen, dus dat levert vast wel geld terug op. En daar heb ik altijd zin in natuurlijk!

Toevallig hoorde ik wel alleen maar gevallen waarin mensen moesten terugbetalen, dus misschien willen ze eerst innen, voordat ze geld gaan uitdelen bij de belastingdienst?

8 opmerkingen:

  1. Ik heb al bijna 500 euro terug gekregen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bagin juli al een teruggave gehad (slechts een kleine afwijking, maar toch...... alle beetjes helpen.)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als de verschillen te groot zijn, dan loop je de kans dat die uit het digitale systeem wordt gegooid en handmatig moet worden nagekeken.
    Dat duurt dan weer langer, maar als het te lang duurt krijg je daar weer rente over toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wist ik niet van het digitale systeem! Ik voel me gevleid ;)
      Haha.
      Wie weet de rente nog idd!

      Verwijderen

Leuk dat je reageert!