woensdag 20 december 2017

Tip: Spaarpunten inwisselen (bijvoorbeeld van Menzis)

De afgelopen twee jaar was Menzis mijn zorgverzekeraar. Bij deze zorgverzekeraar willen ze gezonder leven promoten door je 'samen gezond' punten te geven voor elke Euro die je aan hen betaald bijvoorbeeld. Maar ook door diverse apps, foto's en activiteiten die je aan je account kunt koppelen kun je punten krijgen.

Strava is hier een voorbeeld van, of Fitbit, Runkeeper en Polar. Als je dan een activiteit vastlegt, krijg je daar weer punten voor in je account. Eigenlijk van alles om je te motiveren om gezonder te leven. Mooi doel!

Nu kun je van die punten leuke cadeautjes kopen (soms met bijbetaling, soms niet), je kunt er korting mee krijgen op je verzekering of je kunt je punten doneren aan een goed doel. 
Misschien wist je dit helemaal niet. Dat is goed mogelijk, want ik ontdekte het ook pas na een hele tijd. Eigenlijk pas toen ik een keertje inlogde in mijn persoonlijke omgeving.

Ik weet nu al dat ik in 2018 een andere verzekeraar heb, dus tijd om mijn punten te gaan inwisselen! Ik wisselde 1700 punten in voor een leuk Rituals-pakketje (en betaalde 2,50 Euro bij) en toen had ik nog een paar honderd punten over. Ik doneerde 500 punten (=5 Euro) aan KWF Kankerbestrijding en 500 punten aan de Voedselbank. Dus ik ben blij!

Dus mocht jij verzekerd zijn bij Menzis, en nog puntjes hebben staan of net als ik gaan overstappen? Een aanrader om even te kijken! Al doneer je het maar aan een van de goede doelen, dan gaan je punten toch niet verloren!

Welke spaarpunten vervallen?
- Wanneer je via PMA bij Menzis verzekerd bent kun je ook een bonus aanvragen over het afgelopen jaar. Een lezer vertelde me dat dit 33 Euro was, maar dat je ook cadeaus kon kiezen.
- Vergeet ook niet om je punten in te leveren die je eventueel van de gemeente krijgt voor bijvoorbeeld mantelzorg of vrijwilligerswerk. Meestal moet je die ook voor 31 december aanvragen. In Den Haag moet je ze ook nog eens voor 31 januari hebben verzilverd, anders vervallen ze. Goed om even na te kijken toch?
- Ook je Hema spaarpunten van 2017 vervallen eind januari. Momenteel kun je ze inleveren voor korting op je aankopen. Als je ze hebt: doen!


p.s. Mocht iemand nog interesse hebben in mijn laatste 120 punten? Ik kan ze aan je weggeven! Laat even een berichtje achter met je emailadres. (of mail mij mom4lifeblog at gmail punt com) Je zou hiervoor wel je verzekerdennummer moeten doorgeven en de eerste 3 letters van je achternaam. Ik loot wanneer er meerdere aanmeldingen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert!