woensdag 14 februari 2018

Knussen

Het is nu echt koud, de laatste week. Een stukje koude winter. Regelmatig de ruiten krabben, het water op de schuurtjes is bevroren en je dikste jas moet aan. Zelfs mutsen en handschoenen zijn nu wel acceptabel. Hoewel het zonnetje probeert de boel op te warmen, blijft het fris voelen.

Tijd om lekker in huis te knussen. Op de bank met warme thee, koekjes, dekentjes en een goed boek. Soms een netflixje, maar vooral goede boeken. Heerlijk! (Had ik maar een houtkachel, dan zou het extra lekker warm voelen en zo lekker ruiken)

Wat ik zo geweldig vind van een boek? Wegduiken in de fantasie, in de wereld van die nieuwe hoofdpersoon. Lezen, sneller en sneller, het verhaal verslinden. Er soms nog wat van leren!
Want ook hoofdpersonen hebben alledaagse uitdagingen, net als jij en ik. Ik geniet ervan als een boek je brein aan het werk zet.

Mijn laatst gelezen boeken zijn van 'Anno Domini 33' van Ted Dekker (ik ben groot van Ted!) en 'Aan de rand van het meer' van Kate Morton.

Wat is jouw laatste boek?

3 opmerkingen:

  1. overdag aan t werk en met t zonnetje juist veel naar buiten.. savonds na t eten gelijk avondroutine (tafels, vloer, keuken schoon en opgeruimd, vaatwasser inruimen en instellen) en de kids naar bed en zelf door naar boven.. dus ik knus boven in mn bed ipv op de bank :p lezen doe ik bewust niet, kan een boek niet meer wegleggen als ik erin zit.. en lees dan dus door tot t uit is, ook al is dat pas om 4 of 5 u snachts.. dat trek ik niet dus bewust niet meer lezen... ooit wel weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het laatste boek wat ik uit heb gelezen is 'Alice in Wonderland' heerlijk was dat weer. Nu bezig in 'Oera Linda' dat is gaaf maar bikkelen. En net begonnen in 'De avond is ongemak'. De eerste paar bladzijden zijn veelbelovend. Dat wordt net als jij hierboven schrijft: lezen, sneller en sneller.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knussen wat een grappig woord eigenlijk! Het is er inderdaad echt weer voor!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!