donderdag 26 april 2018

Bestellen en thuisbezorgen bij Picnic duur?

Na maanden op de wachtlijst van boodschappen-bezorgdienst Picnic te hebben gestaan, kreeg ik maandag eindelijk het bericht. Je mag bestellen!

Toevallig kwam het ook even heel goed uit om dat te doen, dus ik probeerde het meteen dezelfde avond uit. Je klikt de boodschappen zo aan in de app. Daarna betaal je met iDeal. Van tevoren kies je een bezorgdag met tijdvak. Voor elke dag was er een optie. Dus take it, or leave it. Voor mij was er genoeg keus. Je kunt voor 22.00 uur bestellen en de volgende dag geleverd krijgen zag ik. Handig! Ik koos voor woensdagavond.  

Wachtlijst

Ik begon op ruim 7000 wachtenden voor me, dus ik had wel wat geduld nodig. Al met al heeft het iets meer dan twee maanden geduurd voordat ik aan de beurt was. Achteraf valt het me nog mee!

Picnic biedt ter compensatie van de lange wachttijden met regelmaat een 'Wachtverzachter' aan. Dit is een gratis boodschapje wat je krijgt bij je eerste bestelling. Ik kreeg hierdoor gratis bananen, hagelslag, afbak-croissants en speculaas. Feitelijk had ik ook nog recht op stroopwafels, maar die waren helaas op en kreeg ik dus niet. Jammer, maar wel beter voor de lijn.

Prijsniveau
Waar ik het meest benieuwd naar was zijn natuurlijk de prijzen! Omdat ik mijn boodschappenprijzen best goed ken kon ik zien of Picnic nou duurder of goedkoper is.
Ik vond sommige producten verrassend goedkoop. Zoals een grote zak paprika's voor 2,50 Euro, en kookroom voor 0,64 Euro, wienermelange voor 1,25 Euro.
Andere producten hebben vergelijkbare prijzen als ik bij AH zou betalen. De merk-producten zijn standaard iets goedkoper bij Picnic (sojakookroom 1,00 ipv 1,12 Euro die ik bij AH betaal). De huismerken ietsje duurder had ik het idee.
Versproducten hadden een prima prijs. Niet speciaal goedkoop, maar ook zeker niet duur.
Omdat ze natuurlijk nauwelijks aanbiedingen hebben zal je waarschijnlijk niet lekker inslaan zoals je dat bij de hamsterweken zou doen met 1+1 gratis.

Assortiment
Persoonlijk viel me dit alles mee! Ik heb bijvoorbeeld het vegetarische assortiment uitgebreid onder de loep genomen en ben tevreden. Natuurlijk hebben ze niet alles, maar ik gebruik ook niet alles. De belangrijkste dingen: falafel, roerbakreepjes, vegaballetjes en wat producten van de vegetarische slager (=lekker) hebben ze. Mooi! Daarnaast zag ik ook dingen als sojamelk, havermelk etc. Ruim voldoende naar mijn smaak.
Groente en fruit was ruime keus.



Service

Toen ik bestelde wist ik al dat de bezorger tussen 17.30 en 18.30 uur zou langskomen. Overdag kreeg ik een sms met een preciezer bezorgvak van 20 minuten waarin mijn levering zou komen. Prima op tijd stond het karretje voor de deur. Mijn kinderen vonden het geweldig. Het leek wel alsof ze een kerstpakket mochten openmaken. 'Oh brood', 'yes koekjes' en 'ik heb thee'. We pakten het snel uit, en gaven de statiegeld tasjes weer terug. Volgens mij wordt dat geld teruggestort of krijg ik het de volgende keer als korting. Dat weet ik niet helemaal. De bezorger vertelde dat ik ook statiegeldflessen bij ze kan inleveren, ook handig!

Ik ben zeker wel tevreden over het prijsniveau en het gemak. Bestellen ging supersnel en makkelijk. Hoewel ik nog niet overweeg om elke week mijn boodschappen te laten bezorgen vond ik het wel heel handig en betaalbaar. Wanneer ik weer zit te stoeien met alle ballen die ik in de lucht moet houden, kan dit zeker helpen! Een echte tijdwinner.

Functieomschrijving

Ik vraag me af wat eigenlijk de functieomschrijving voor de Picnic bezorgers is. Rijbewijs, goeie looks, grote glimlach en servicegericht?


Mijn bezorger was een aardige jongeman die een beetje flirtte. Het feit dat er drie kinderen om me heen stonden maakte niet uit blijkbaar, en een leeftijdsverschil van zeker vijf jaar ook niet.
Maarja, misschien hoort dat wel bij de baan. Pakjesbezorgers flirten ook meestal een beetje. Die bedrijven bieden gewoon: Service met een knipoog ;)

Heb jij ervaring met thuisbezorgen van je boodschappen? Wat vond je van de prijzen?

p.s. Wanneer je interesse hebt in een kortingscode van 5 Euro voor Picnic, mail me op mom4lifeblog at gmail punt com. Dan stuur ik hem toe. 

6 opmerkingen:

  1. wel ervaring mee. mee begonnen in de schoolvakanties van de kids, veel makkelijker. ondertussen bestel ik elke week en haalt man t na zn werk op dinsdag af. die kosten zijn maar 1 euro op die dag. ideaal. en boven de 70 euro krijg je 1 euro korting dus is t feitelijk zelfs gratis! ideaal! ben in een kwartiertje klaar met bestellen en zij verzamelen alles en man hoeft t alleen maar te halen. echt ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt ook als heel makkelijk! Hoe vind je het om alles bij dezelfde winkel te 'moeten' halen?

      Verwijderen
    2. dat deden we sowieso al. mijn man ging voorheen met een lijstje gemaakt door mij naar de lidl na zn werk ivm auto. en ik op maandag half 9 als ik de kids gebracht ff langs de Dirk voor paar dingen die ze bij lidl niet hadden. dat doe ik nog steeds, alleen haalt man een bestelling af bij de jumbo. ideaal!

      Verwijderen
  2. Ik ben ook heel tevreden over picnic. Elke week doe ik een bestelling van zware en houdbare dingen, aangevuld met wat acties tot ik aan het minimum bedrag zit. De bezorger is heel vriendelijk en tot op heden altijd op tijd. Vers haal ik bij de bakker/slager en super. De meeste dingen zijn iets voordeliger dan in de winkel (vooral dan AH), maar we kopen A merken dus voor de rest weet ik het niet. Kleine minpuntjes, af en toe hebben ze geen fijne bezorgmomenten en sommige dingen zijn niet leverbaar (geen bijzondere dingen maar bijv. spa rood). Verder heel blij mee.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik bestel bijna wekelijks onze boodschappen bij de AH. Heb je weleens geteld hoe vaak je de soullen in je handen hebt:
    1. Uit het schap in de kar
    2. Van de kar op de kassaband
    3. Van de kassaband in je kar
    4. Van je kar in je auto
    5. Uit je auto op de keukentafel
    6. Van de keukentafel in de kast
    Bovendien ben ik zeker € 1,50 aan parkeergeld kwijt bij onze AH, loop ik een enorm risico op deuken in mijn auto doordat de parkeerplaatsen enorm smal zijn en erger ik me kapot aan vakkenvullers, mensen die middenin het gangpad staan te praten, rijen bij de kassa, etc. Voor € 2,95 worden de boodschappen op mijn keukentafel neergezet, boven de € 100 gaat er € 1 van de kosten af en ik krijg vaak 2-3 gratis producten. Lang leve de thuisbezorgservice!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij wonen vlakbij de Ah, dus daar doen we veel boodschappen. Maar heb nu ook voor het eerst bij Picnic besteld, maar dan wel in combi met de AH. Alle bonusaanbiedingen die we gebruiken bij de AH, rest via Picnic tenminste alles wat dan goedkoper bij Picnic was. Zo hebben we dus maximaal kunnen profiteren van de kortingen. Denk dat wij het zo vaker gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!