dinsdag 17 april 2018

Goedkope vakantie zoeken

Een aantal weken geleden keken wij wat rond voor een weekje of midweekje weg. Omdat wij met z’n vijven zijn, zit je dus automatisch aan een iets grotere accommodatie vast. Meestal een 6-persoons huisje/stacaravan/huurtent dus.

Na wat rondkijken hadden we twee opties gevonden. Totaal kwam het neer op 400 Euro voor een weekje weg, en kwam er volgens mij nog wel wat bovenop voor schoonmaak en lokale heffingen. Dat was nog ‘goedkoop’ vergeleken met veel andere websites. Oef! Bijna hadden we het gedaan, omdat we er echt graag even tussenuit wilden.

Voor de gein keek ik nog even op vakantieveilingen. Dit doe ik bijna nooit, want regelmatig koop je daar een ‘kat in de zak’ als je het mij vraagt. Je koopt iets heel goedkoop, maar dan zijn de voorwaarden zo slecht dat je er alsnog geen gebruik van wilt of kunt maken. Tenminste, dat is mijn ervaring helaas.



Toch vond ik nu hier een soort ‘voucher’ voor een merk vakantieparken. Dan konden we kiezen uit 4 of 6 persoonshuisjes, en ook kiezen welk park. Genoeg mogelijkheden toen we op hun eigen site keken. (Aanrader, even goed de voorwaarden uitpluizen bij de betrokken aanbieder)

Dus we kochten voor 40 Euro een midweek weg in een 6-persoons stacaravan! Daar kwam nog 5 Euro bovenop voor administratiekosten voor vakantieveilingen. En uiteraard nog kosten op het park te betalen zoals heffingen en schoonmaak. Toch ben ik nu in totaal maar 120 Euro kwijt, in plaats van de 250 Euro die het anders had gekocht bij dat park. Mooie besparing dus. Wel opletten met de kleine lettertjes hoor, als je hier gebruik van maakt!

Voor komende zomer ben ik ook nog op zoek naar een budget-vakantie, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe. 

Heb jij nog een tip?

8 opmerkingen:

  1. Wauw, dat is een goede aankoop voor een vakantie. Geen geld zeg. Goed om te horen dat het dus ook wel goed kan gaan.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ben er ook blij mee. Zeker als je goed de voorwaarden kijkt, kun je er dus toch wel slagen.

      Verwijderen
  2. wauw wat fijn! geniet ervan!! wij gaan in de zomer 2 weken naar drenthe, verblijfskosten ook maar 700 euro..! heerlijk als je eens een meevaller hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedkoop zeg, 2 weken voor 700 Euro. Waar boek je zoiets dan?

      Verwijderen
    2. ik denk vooral t geluk van de periode dat we gaan en een simpel huisje op een simpel roompot park.. geen idee ;) man vond t online! veel zin in! hierdoor leuk budget over voor leuke dingen zoals t dure wild lands park bijv als we willen ;)

      Verwijderen
  3. Zo dat is nog eens een goede deal! Alvast veel plezier op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja! Dat doen wij ook. Ik heb in december heel veel leuke dingen gekocht via vakantieveilingen waaronder een aantal dagen weg.
    Maar via groupon vind ik vaak kwalitatief betere hotels/bungalows.
    Wij zijn ook wel eens via mysteryparks goedkoper naar centerparcs gegaan. Je kreeg dan een week van te voren pas te horen welke centerparcs het ging worden. Maar dat vond ik eigenlijk wel leuk, het verassingseffect!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!